Privátní pilot – 11. část

počet přečtení :6083
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Létání navigace jako cvičného úkolu je pro mladého pilota úkol vcelku namáhavý a i z mé strany tomu nebylo jinak. Poté co mě Erik přezkoušel na navigačním letu po naší vlasti mi řekl, že příští let už bude jen na mě a i v prostorech se budu muset spolehnout sám na sebe.

Pocit je to opravdu zajímavý a já jsem si to náležitě užil, to se musí nechat. Celému letu, který byl v jedno krásné sobotní odpoledne předcházela až piplavá předletová příprava, kdy jsem si dal velmi záležet na počasí a celému naplánování. Protože šlo o první solo navigační let, dal jsem si otočné body ty, které jsem už znal a kde jsem věděl, jak se chovat a kde jsem. Tedy vše je relativní a ve vzduchu to platí více než dvojnásob. Z Letňan do Mnichovo Hradiště, dále na Kolín s plným přistáním, do Benešova a zpět na Letňany. Bylo krásně a tak nehrozilo špatné počasí a opravdu jsem odstartoval tak, jak jsem si naplánoval. Tedy skoro. První chyba byla, že jsem si špatně nastudoval procedury na Letňanech a tak jsem vlastní chybou udělal špatný okruh a místo doprava jsem udělal levý okruh a mazal z řízené oblasti CTR Kbely na výstupní bod Brandýs. Základem je do mapy zakreslit nejen kurzy kam letět, ale také časovou osu, kde bych měl v určitý čas být a to musí korespondovat ze skutečností. Je pravda, že to opravdu funguje a tak otrocké zapisování času, rozpočtu a ostatního do nákoleního zápisníku není přežitkem. Do MH jsem doletěl o 6 minut dříve a odchýlil se od kurzu ve finále o cca 1,5 Km, což byla vina jižního snosu větru a tak jsem věděl, že do Kolína to bude naopak a že tam budu později, pokud budu udržovat stejnou rychlost letadla. Nemělo smysl se hnát a tak jsem proti větru měl opravdu v Kolíně o cca 5 minut zpoždění. Přistál jsem si na cigáro, abych si zopakoval přibližovací procedury a zjistil, že parašutisti se nějakým rozhlížením po okolí naprosto nezabývají. Proto jsem velmi rychle opustil Kolínskou informační zónu a letěl směr Benešov. Tam mě AFIS požádal, abych nelétal nad letiště a zůstal mimo, protože se létají nácviky okruhů a tak to bylo podél dálnice rovnou na sever, směr Praha. Kbely mě z důvodu provozu divergovaly na vstupní bod Brandýs namísto jižního Říčan a tak jsem si obletěl ještě celé CTR Kbel a vrátil se na Letňany. Poletový rozbor byl o chybách které jsem udělal a tak jsem si odlétal své první solo navigační let. Krásné odpoledne v letadle a nádherný výhled po středu naší republiky. Takže už se těším na další úlohy a znovu do vzduchu…

Zanechte komentář