Další týden přešel a já se opět vypravil na letiště v Kolíně, abych si zas něco odlétal. Tentokráte to cestou tam vypadalo, že podzimní počasí nám nedovolí poletování, ale nakonec se zadařilo a já jsem opět mohl pár hodin sedět v letadle a věnovat se výcviku. Co bylo tentokráte na programu? Ostré zatáčky, pomalé zatáčky a nácvik pádu letadla na minimálních rychlostech s pomalým letem.
Nejdříve jsme si udělali takový malý výlet po okolí, který byl spojen právě se zatáčením, které jsem si trénoval letem těsné pod oblačností, ve výšce 2000 feetů kopírováním meandrů Sázavy. Po nějakých 10-ti minutách poměrně svižného zatáčení už mému instruktorovi došla trpělivost a nabádal mě, že nemusím kopírovat každý záhyb řeky a tak jsem si létal v prostoru okolo Vlašimi, Želivky a Kolína. Tam jsem si také poprvé zkoušel létání VOR to VOR, což je létání dle radiomajáků a jejich chování v reálu. Zkoušeli jsme se proplížit nad Vlašim, ale nedařilo se, mraky seděly až na zemi. Pak jsem si zkusil přistání s bočním větrem a jaké to je v reálu kontrovat nohou a traverzovat na přistání no a po vyklepaném přistání, kdy nejspíše zahynuli všichni krtci v okolí jsem si zašel na oběd. Po chutném steaku následovalo pro někoho úděsné pádování s letadlem. Tedy v horizontálním letu se ubere plyn a plynule s přitahuje a přitahuje. Nejdříve se letadlo drobátko rozklepe, pak začne hrozivě řvát indikátor pádové rychlosti (Stall Warning) no a když pořád držíme přitaženo, milá Cessna se zhroutí na čumák a propadne se do téměř střemhlavého letu. Zní to hrozně, ale je to vcelku pohodička, tedy pro toho, komu nevadí horská dráha 🙂 To jsem si několikrát zkusil a vždy to dopadlo výborně, přesně dle toho, jak to má být. Ještě bych dodal, že po propadu letadla přidáme plyn a pomalu vybereme, protože málokdo stojí o pár pozitivních G při prudkém podrovnání. No a pak jsme si dali podlet mraků a naopak průlet mezi dvěma vrstvami a nakonec jsem si omrknul dálnici do Prahy, po které jezdím, abych měl přehled i shora, jak to tam vypadá.
Takže sum a sumárum jsem prolétal skoro celý den a zas poskočil blíže ke konci osnovy. Příště mě čekají ještě zábrany vývrtky a pak šup na okruhy. Už se zase těším do kokpitu na další let.
Ještě snad finanční rekapitulace:
Létání – 11 000 Kč
Doprava – 200 Kč
Jídlo – cca 150 Kč
no a kolik už máš odlétaných hodin,,
jo a mimochodem, líbí se mi ty články, píšeš to fakt dobře,,
Dekuji za kladny komentar 🙂
Aktualne mam odletano necelych 7 hodin, takze se pomalicku blizim k prvni 5-tine vycviku 🙂