Privátní pilot – 6. část

počet přečtení :19489
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 2.75 out of 5)
Loading...

Poslední létání roku 2007 začalo za celkem obstojného počasí na zimu na Kolínském letišti. Začali jsme okruhy na dráze 03, takže obráceně, než jsem létal minule a první věc, kterou jsem zjistil po prvním startu byla, že jsem si nepřečetl, jak se létá po okruhu v Kolíně, takže když jsem minule létal vlevo, začal jsem automaticky točit zase doleva a hned dostal po čumáku od instruktora a plně právem = pokud chceme do vzduchu, přečtěte si, jak se na daném letišti létají okruhy a jaký mají směr.

První přistání bylo zase o skákání a o nestíhačce v kokpitu, ale na další pokusy už to bylo mnohem lepší. Učil jsem se hlavně rozpočty na finále a také i komunikovat, což mi zrovna dvakrát nešlo, než jsem si vzpomněl, co se jak a kdy hlásí. Létali jsme po okruhu spolu s Aero 45, které ostatní piloti vytáhli a zkoušeli. Okruhy se stanou rutinou, ale i tak je pořád co pilovat a z mojí zkušenosti vím, že třeba pro mě je zatím nejsložitější finální přiblížení a vlastní přistání. Podrovnání musí být naprosto přesně načasované, protože jinak je to buďto tříbodové přistání (na všechny tři kola najednou), což se mi stává dost často a nebo naopak přetáhnutí a následné vyplavání o pár metrů nahoru a zřícení se dolů. No a následuje hezké hop hop hop po letišti a chudák letadélko trpí 🙂 Také se mi stalo, že na startu dráhy 03 při provádění kolem letadla proběhlo stádečko srnek a běžely po dráze skrze letiště. Co by se stalo, kdybych je potkal už při rozjezdu si lze domyslet a jen doufám, že se natolik báli zvuku motoru, že by uhnuly jinam. Při přistání jsem zase přelétl sprintujícího zajíce, který zoufale závodil s mojí Cessnou a nakonec uznal že mě nepředběhne a zahnul jinam 🙂
Po odlétání hromady kroužků okolo letiště jsem se domluvil s instruktorem a udělali jsme si na závěr dne takový malý navigační let VOR to VOR do Tábora, Milevska a na Orlík. Prolétl jsem si slavný „most podnikatelů“ odkud házeli do Orlíku podnikatelé v sudech, hrad Orlík, opuštěná rekreační centra a nakonec se pod mraky ploužil zpátky do Kolína.
Takže rok 2007 je dolétán a s ním i já do prvního sóla. Po Novém roce mám na letišti přezkoušení a s ním mě čeká i první samostatný let po okruhu – Sóla.

Hodně štěstí, pohody a letových hodin v roce 2008 všem pilotům a čtenářům.

Let v hladine 11,000 feetu se zapadem slunce v zadech
“Air is our sea, let`s go swimming for a while…“

10 thoughts on “Privátní pilot – 6. část”

  1. prosím tě měl bych ještě jeden dotaz tedka jsem si někde přečetl že mě nepustí lítat bez toho aniž bych měl pokračovák , tak ajk to s tím je já to vůbec nechápu můžu teda lítat i hnedka po základním výcviku nebo , ne.?? samozdřejmě ne přelety ale tak ty termické lety kolem letiště..

  2. Ja ti nevim, me nikdo tehdy nebranil, takze si myslim, ze je to ptakovina,a le nejjednodussi bude, kdyz si prectes predpis, tam to bude jasne napsano 🙂

  3. ještě jeden dotaz ondro používáš i ICQ , docela rád bych si s tebou pokecal i soukromě měl bych ještě nějáké dotazy ohledně plachtařiny a taka přes vlákno se některé řeší docela blbě, šlo by že bys mi poslal svoje OCQ jestli ho používáš.?
    klidně i na můj e-mail…

  4. Jj, ICQ pouzivam: 124470466, ale ted prez Vanoce netusim, jak casto se tam ukazu 🙂
    Ale ohledne plachtariny uz mam dost neaktualni info, preci jen uz je to 10 let a tak nevim, jestli ti budu umet poradit ted uz jsem spise na ty motory 🙂

  5. díky moc tak už sme ti poslal autorizaci a pokusím se tě moc neotravovat 😉 nebudu se prár ne moc velké drobnosti..

  6. tedka mě napadla ještě jedna otázka , když chceš jít na dopraváka není zbytečné si dělat přezkoušení na ty extra zlíny, cessny 172 apod.?
    nebylo by lepší si celý nálet udělat jen na cessně 152 , která je nejlevnější, protože už tak je to dost drahý…

    a mimochodme dost mě překvapilo jak se může tak rychle změnit názor, před 2 lety jsme si myslel že piloti větronů, jsou blázni že bych do toho nesed ani za nic, že je dobže že to není povinná licence pro piloty dopraváků a tedka už se nemůžu dočkat jak si na to udělám licenci, fakt zajímavý 😉

  7. Cely nalet na 152 nejde, protoze tam mas IFR, MEP, IR(MEP) a dalsi a to musis letat na letounech tomu uzpusobenych, tedy napriklad IFR vybavenych a samozrejme MEP nemuzes letat na 152 🙂
    Pak take zalezi, zda chces terba vlekat, pripadne nekoho sem tam povozit – na to je 152 opravdu priliz mala 😀
    Letani je naprosto specificka vec a prvotni nadseni musi vystridat pile a odhodlani, jinak te to stejne rychle prestane i bavit 🙂
    Jinak pokud chces, zaregistruj se na strankach, nebudes muset potom porad vyplnovat znovu ty veci v komentarich a pripadne ti muzu dat tvoji sekci, jeslti budes chtit nekdy psat o letani na vetroni, protoze ja se k tomu vracim jen sporadicky 🙂

  8. aha toho slůvka registrace jsem si všimnul až tedka 🙂
    nevím ale moc rád bych někdy napsal nějáký článek o výcviku na větroních stejně jako ty píšeš o PPL, sice nevím jestli to ještě někoho bude zajímat 🙂
    no jinak já sem ve 152 už letěl jako pasažér a musím říct že je to jednoduché na pilotáž(sám jsem měl možnost śi ji zapilotovat) sice trošku pomalejší ale parádní ero…,ale u toho lítání prostě musí být nějáká akce, třeba během hodinového letu jsme třikrát udělali touch and go na jiných letištích, protože zase letět jen tak půl hodiny rovně ,sice se můžeš kochat výhledem ,ale jinak….třeba ve větroni máš o zážotek postaráno:-)

  9. To se ti jen yda, ye je to jednoduche na pilotaz, to mi ver 🙂 Staci trosku vitr, blbejsi pocasi, cokoliv a mas o poceni se postarano 😀 Nebo pristani tak, aby to bylo pristani a ne zriceni, to mi ver ze je strasna pakarna se naucit – sam to ted trenuju a porad mi to jeste nejde tak, jak bych chtel 😀
    A co se tyce vetronu, tak si myslim, ze se najde hodne lidi, tkeri to budou cis, to se neboj 🙂

  10. 🙂 díky,, tedka jsem ale boužel zjistil že abych mohl někoho ve větroni svést potřebuju mít aspon 25 hodin jako PIC , z toho 5 hodin jako velitel letadla na kterém ho povezu takže si ještě počkám než povezu příbuzné 🙂

    noa ještě bych měl dotaz mohl bys mi pls napsat jak to je s tou vlečnou, jako jak já se jako pilot větroně s ní domluvím kam chcu letět,, to se odehrává na zemi nebo přes radio ve vzduchu ? jak to probíhá.??

Leave a Reply to Ondrej BrejchaCancel reply